maria-madeleine

Alla inlägg under mars 2014

Av Madeleine - 30 mars 2014 23:23

Finns nästan inget så jobbigt som att försöka sova för natten när man är tjurig som ett litet barn. 
Just nu hatar jag att bo på ett internat med gemensamma utrymmen mer än någonsin. 
Tjafsen om det gemensamma köket fortsätter med att folk stökar ner, inte tar ansvar för sina städdagar och är allmänt tjuriga. 

Gick nyss nuts på facebook då jag blivit ''dragen över en kam'' som ordspråket lyder. 

Festade med ett gäng i helgen och då har det snackats om att vi som festade stökade ner i köket då det hade varit skitigt dagen efter (bla havregryn på golvet som någon haft ut). 
Jag har inte satt min fot i köket den kvällen och ändå skrivs det om att ''VI'' har stökat ner. Ingen har bevis mot detta eller någon anledning att skylla på mig. Jag är en egen indivit och vill inte bli dragen över en kam med alla andra tack. 

Men det är lätt för nykterister att ha fördomar mot folk som inte är det och använda meningar som:

''De som festade i helgen är nog de som man får prata med. Men de minns förmodligen inte, som synd nog är ett accepterat argument. Respektlöshet''

 

Bara jag som tycker att de där är en jäkligt ful mening? 

En ren chansning som man formulerar sådär. 

Av Madeleine - 30 mars 2014 22:07

Nu ska jag lägga mig och läsa lite bok hade jag tänkt

Av Madeleine - 30 mars 2014 17:55

Hittade ett utegym som var ganska nice men fick mig att känna mig väldigt svag, haha. Finns även massor med fina och bra motionsspår där också.

Av Madeleine - 30 mars 2014 17:41

Lunch med grabbarna och Ida idag!

Av Madeleine - 29 mars 2014 19:36

Så jävla troppmätt efteråt detta.
Men sjukt gott var det!

Av Madeleine - 27 mars 2014 22:17

Ikväll hade vi  några stycken filmkväll inne hos Matilda med massa goda grejer.

Vi såg den nya Lars Von Trier filmen som en fyra timmar lång. Vi såg bara första delen ikväll dock, ska se den andra någon annan kväll. Kanske lika bra. 


 

Av Madeleine - 27 mars 2014 22:15

Idag hade vi teatersmink i skolan. 

Alltid lika kul, och alltid lika tråkigt att städa efteråt..


 

Presentation


Hej! Jag är en tjej född 1994 som har ett stort intresse för teater.
Här får ni läsa om det mesta som händer i min vardag. Hoppas ni gillar det!

Här svarar jag på era frågor!

2 besvarade frågor

Bloglovin

bloglovin

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken


Skapa flashcards