maria-madeleine

Alla inlägg under oktober 2013

Av Madeleine - 31 oktober 2013 23:01

Har ni ätit det någon gång?
Jag provade med klassen för någon vecka sen. Hade inte så höga förväntningar men kände att det kunde vara kul att testa iaf!
Det var helt OK, spännande att man äter med händerna och bara med ett bröd man tar maten med. Det smakade liksom gott men var inget speciellt. Var inte riktigt my cup of tea. Men kul att ha testat!

Av Madeleine - 31 oktober 2013 22:55

Så jävla vidriga människor det finns. Läskigt att han går runt lös.

Av Madeleine - 31 oktober 2013 22:46

Idag hjälptes familjen åt att flytta in saker i mitt rum! Det blev riktigt bra och mysigt.
Kommer nog verkligen stortrivas där.
Farmor hade med sig supergoa piroger som vi glufsade i oss!

Av Madeleine - 31 oktober 2013 17:50

Igår åkte jag till Lidingö och spenderade min första natt här! Det gick bra men blev inte så mycket sömn. Vinade och drack drinkar med Elin igårkväll, så idag mår man ju som förtjänat. Magen har inte varit på min sida idag. Mensvärk och bakismage är inte att rekommendera tillsammans.
Tog mig iaf upp och åkte o letade upp Willys, handlade lite att fylla kylskåpet med och sen köpte jag med mig sushi på vägen hem efter att endast ha ätit en knäckemacka utan smör på hela dagen.
Kul dag. Imorgon blir det jobb!

Av Madeleine - 30 oktober 2013 16:59

Tog en lunch med Sofis på lilla maräng i Järna. Mycket gott och trevligt att få en pratstund.

Av Madeleine - 29 oktober 2013 22:41

Det finns vissa regler man bör följa när man besöker Sicilien och speciellt Marsala, där jag har en del av mina exotiska  rötter, haha.


t.ex så har man inte ens varit i Italien om man inte ätit gelato con brioche. Det är alltså glas i en fralla. Underbart! 

Äter alltid det när jag är där. För att göra smakupplevelsen extra speciell så ska man välja smakerna jordgubb och citron, mumma så gott!


Det andra man inte får missa är arancine! ÅÅÅÅH det är så jävla gott så ni fattar inte. 

En friterad boll fylld med lite olika saker. Ibland med köttfärs eller typ med ost och skinka (som är min favvo).


Sen så finns det ju aldrig något bättre än de Italienska hemmamiddagarna som man rullar hem ifrån för att man är så in i bombens proppmätt och lycklig!



       


Av Madeleine - 29 oktober 2013 16:33

Var och besökte Ikea med mamma idag eftermiddag. Fick med oss lite bra-att-ha saker.
Tog även en sen lunch/tidig middag där.

Presentation


Hej! Jag är en tjej född 1994 som har ett stort intresse för teater.
Här får ni läsa om det mesta som händer i min vardag. Hoppas ni gillar det!

Här svarar jag på era frågor!

2 besvarade frågor

Bloglovin

bloglovin

Facebook

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Gästboken


Skapa flashcards